6.5.11

Selamat Belajar Wahai Pejuang!




Assalamu'alaikum...untuk entry kali ini,ana nak cerita sikit.Tidak lama lagi kami,pelajar-pelajar di Mesir ini akan menduduki exam.Jadual ada yang dah keluar...tapi ana tak tengok lagi kat papan kenyataan tu.

Ana sekarang ini juga sedang tumpu pengajian di Markaz Nil Lil Banat...jadi,sudah banyak hari tidak menghadiri kuliah di Universiti Al-Azhar.MasyaAllah...,banyak ilmu-ilmu yang ana tidak dapat dengar daripada pensyarah seperti mereka yang lain.Jadi,entry kali ini..."Selamat Belajar Wahai Pejuang"tiada apa sangatlah yang ana mahu kongsikan.Cuma mengharapkan sahabat-sahabat sekalian turut mendoakan kejayaan kita bersama.

Benar,jangan belajar hanya semata-mata kerana peperiksaan.Bila exam tamat,maka tamatlah riwayat hidup buku...TIDAK!...Bukan begitu sekali...namun peperiksaan ini penting kerana ia memberikan kita natijah tahap kefahaman kita terhadap ilmu itu...INSYAALLAH..Jadi,sentiasalah kita belajar bersungguh-sungguh untuk memahami sesuatu bidang ilmu itu.

Please...jangan abaikan dan bazirkan waktu dan peluang yang ada.Cari kekuatan untuk menghadapi segala ujian.Kepada ALLAH kita menyembah dan kepadaNYA kita meminta pertolongan...

kepada Mak dan Abah,keluargaku,guru-guru,sanak-saudara,sahabat-sahabat,muslimin dan muslimat sekalian...doakan kejayaan kami di sini...moga ketenangan mekar terasa di hati...amiiin Ya Rabbal 'Aalamiiin...

~mode: jangan leka...struggle yer...insyaAllah~

1 ulasan:

Unknown berkata...

semoga saudari boleh menghadapinya dengan mudah ,,amiin ....comell pic tu ,,hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...