5.3.10

JADILAH WANITA YANG CANTIK JIWANYA



Janganlah engkau mengeluh kerana bencana malam hari
sesungguhnya bencana dunia itu tiada yang kekal


sapa suka tengok bintang kt langit???
cepat ngaku!
ana nk kongsi sesuatu...


pemandangan bintang di langit sangatlah indah...keindahan yg sgt menarik hti.keindahan selalu berubah dgn beraneka mcm warna pd wktu yg berbeza-beza.blh tengokla wktu pgi berbeza dgn maghrib,keindahan wktu terbit dan terbenam matahari,keindahan malam purnama dan malam tnpa cahaya bulan rembulan,keindahan langit yg cerah dan langit yg diliputi awan.Bahkan keindahan itu berbeza,jam tertentu dgn jam yg lain,pndgn tertentu dgn pndangan yg lain,dri bilik tertentu dgn bilik yg lain.

semua itu adalah keindahan dan semuanya harus dinikmti dgn renungan

*Bintang yg kelihatan menyendiri nun jauh di sana bagaikan mata yg indah berkilauan memancarkan kecintaan dan seruan

*Dua bintang yg lain di tempat yg berbeza seolah-olah saling bersahutan

*Kelompok-kelompok bintang yg lain bertebaran di sana sini,bagaikan kumpulan orang-orang yg sedang berdiskusi nun jauh di sana di cakerawala langit.

rembulan yg pada awal kemunculannya di suatu malam kelihatan kecil,seterusnya beransur-ansur membesar pada malam-malam berikutnya,hingga ke sampai pada puncak kebulatannya kelihatan begitu cerah.Setelah itu ia mulai berkurang dan mengecil,hingga kelihatan bagaikan di awal kemunculannya dan di malam terakhirnya ia hampir tidak muncul sama sekali.

di Masjid Al-Azhar,,,malam

Ruang angkasa ini tidak pernah membuat manusia bosan memandangnya dan pandangan manusia tidak akan sampai pada penghujungnya.Sesungguhya itulah keindahan iaitu keindahan yang dimiliki oleh manusia untuk dinikmati.Akan tetapi manusia tidak dapat menggambarkan keindahan dan dan kebahagiaan yg mereka perolehi dgn untaian kata-kata...

...BUAT BEKALAN DI PERJALANANMU...
Kenyataan Yang Tidak Boleh Dihindari Harus Diterima,Jika Engkau Gelisah Sebab Kenyataan Itu,APA ERTINYA KEGELISAHAN ITU?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...